We also need a break :) We are from 24.12.2022 to 09.01.2023 in the company vacations. Merry Christmas and Happy New Year!
ab
299 Here’s an article about us in Apple magazine from c’t: “How professionals save Macs with liquid damage”.
Mac & i 5/2021 p.98
AUSGEZEICHNET Basierend auf 167 Bewertungen Antje Schwarzburger14/12/2024Trustindex überprüft, ob die Originalquelle der Bewertung Google ist. Helden, absolute Helden für mich. 🤩 Flüssigkeit im MacBook… Supergau, nix ging mehr und kein Retter in der Nähe 😱… in meiner Verzweiflung bei Doktor Google gesucht und bin dabei über die Notebooknerds gestolpert. Ja, es war schon ein mulmiges Gefühl dabei, mein MacBook an Fremde zu senden, ich habe mich aber von den guten Bewertungen überzeugen lassen und kann diese jetzt aus eigener Erfahrung vollkommen bestätigen. Das ganze Unterfangen war nicht nur hochprofessionell, sondern zudem noch absolut transparent, sei es bei der Empfangsbestätigung, der Reparatur Absprache sowie der Preise und wahnsinnig schnell ( Mittwoch losgeschickt, Samstag zurück erhalten- dafür dass ein Mitarbeiter es noch persönlich zur Post gebracht hat ( die DHL Abholung war bereits vorbei) ein extra fettes DANKE 🙏 und freundlich lief das ganze auch noch ab. Es wären auch 20 Sterne hochverdient ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Lukas Baatz20/11/2024Trustindex überprüft, ob die Originalquelle der Bewertung Google ist. Super Service und Kommunikation! Ich habe einen lid-angle-sensor bestellt, ausgetauscht und mit dem nerd.tool.1 Leihgerät selbstständig kalibiert, hat perfekt geklappt. Der WhatsApp Support war genial, ganz großes Lob! Friedrich Hilke27/10/2024Trustindex überprüft, ob die Originalquelle der Bewertung Google ist. Reparieren nur die Komponenten, die nötig sind. So wird es nicht unnötig teuer. Jan-Philipp Wewers22/10/2024Trustindex überprüft, ob die Originalquelle der Bewertung Google ist. Mein MacBook Pro 16" (2019) ging von heute auf morgen nicht mehr an. Nach einer ersten Analyse bei einem Apple-Kooperationspartner sollte ich über 1.000 EUR für eine Reparatur bezahlen... Bei meiner Suche nach einer günstigeren Lösung bin ich dann auf die NotebookNerds gestoßen. Innerhalb weniger Tage habe ich mein MacBook zurückerhalten und es läuft wieder problemlos. Vielen Dank! Auf jeden Fall eine Weiterempfehlung! Wolfgang Brunner17/10/2024Trustindex überprüft, ob die Originalquelle der Bewertung Google ist. Die Reparatur wurde zur vollsten Zufriedenheit durchgeführt. Außergewöhnlich gut war der nach mehreren Wochen benötigte telefonische Support durch Herrn Steins der ohne zu zögern freundlichen und kompetenten geholfen hat. Marco Malche14/10/2024Trustindex überprüft, ob die Originalquelle der Bewertung Google ist. Top Service. Die Reparatur des Displays meines MacBooks ging sehr schnell und ohne Probleme. Kann ich wirklich nur weiterempfehlen. Radu Bota13/10/2024Trustindex überprüft, ob die Originalquelle der Bewertung Google ist. Alles super – das Team weiß genau, was es tut! Mein MacBook ging bei geschlossener Klappe nicht in den Schlafmodus, und ich hatte keine Ahnung, wo der entsprechende Sensor zu finden ist. Stephan und Kakha haben mir freundlich erklärt, woran es liegen könnte, und die möglichen Ursachen aufgezeigt. Nachdem ich den Anschluss überprüft hatte, stellte sich tatsächlich heraus, dass es daran lag – jetzt funktioniert alles einwandfrei. Ein Auftrag war also nicht nötig, aber die angebotenen Preise waren absolut fair und transparent. Wenn ihr euer MacBook reparieren lassen wollt, kann ich diese Jungs nur wärmstens empfehlen! Bei Apple sind die Reparaturen oft sehr oberflächlich und können schnell teuer werden. Hier seid ihr definitiv besser aufgehoben! Korbinian Henke12/10/2024Trustindex überprüft, ob die Originalquelle der Bewertung Google ist. Top Arbeit in kurzer Zeit, hatte Kaffe über mein Macbook geschüttet und es ging nicht mehr an. Notbooknerds (Tobias) hat ihn in wenigen Tagen wieder gefixt. Jetzt schreibe ich hier diese Bewertung auf meinem Mac, kann ich sehr empfehlen den Laden! Harald Mueller04/10/2024Trustindex überprüft, ob die Originalquelle der Bewertung Google ist. Super Service, schnelle und professionelle Reparatur meines MacBooks Air M2 zu einem fairen Preis Milan Venus02/10/2024Trustindex überprüft, ob die Originalquelle der Bewertung Google ist. Ich habe hier bei meinem MacBook Air M1 die Tastatur tauschen lassen, nachdem diese durch einen Flüssigkeitsschaden nicht mehr funktioniert hat. Apples Kostenvoranschlag betrug 510€, weswegen ich mich für eine Reparatur bei notebooknerds entschieden habe, welche nur 217€ gekostet hat. Da auf Google und Trustpilot NUR 5 Sterne Bewertungen war, hatte ich etwas Zweifel ob alles seriös ist, aber nachdem ich mein Gerät perfekt repariert zurückerhalten haben kann ich dies nur bestätigen. Klare Empfehlung. Nachtrag: Kurze Zeit nachdem ich das Gerät zurückerhalten habe, an dem angeblich die Tastatur getauscht wurde, fiel mir auf, dass die "E" beim Anschlag deutlich lauter ist, als alle anderen Tasten und in ihrer Verankerung wobbelt und sich in dieser allgemein nicht fest anfühlt - komisch wo doch angeblich die ganze Tastatur getauscht wurde. Ansonsten funktioniert aber alles.
Your MacBook still turns on but the display shows nothing.
On your display you can see cracks and lines going in all directions.
You have vertical or horizontal stripes on the display.
Apple is a popular manufacturer of hardware and software – we are also convinced of the quality of products from this manufacturer. But unfortunately, Apple products also have their weak points that can lead to display problems. Known errors include:
When problems with Staingate occur, the coating of the display peels off. It looks like your MacBook display has spots.
The error is especially noticeable when the display is turned off or backlit. In such a case, we will completely remove the coating so that the display looks good again.
If your display goes out the further you open the screen, then the reason could also be an error in the flex cable (ribbon cable), which was designed too short by Apple.
This causes the cables to bend too much and therefore break after some time, causing the backlight to fail. The good news is that in such a case, you can repair the MacBook display.
If you experience a purple screen (vertical purple stripes on the MacBook display), a dust particle is probably pressing into the ribbon cable. In such a case, we can repair the cables or replace the MacBook display.
Of course, we will inform you beforehand what we will do and what the price will be, so you will always be up to date. This transparency is very important for us.
The first step is to conveniently order a display service for your MacBook. Simply use our order form for this.
Once you have chosen a service, we will send you a free shipping label with which you can send in your MacBook.
We will inform you as soon as we receive your MacBook and start the selected service as soon as possible. You will receive updates by email or phone.
After successful completion of the test you will receive an email with our invoice. Only now you pay for our service. We will now send your MacBook back to you fully charged.
After you have filled out the form, you will receive your free shipping label from us by mail. With this label you can send in your MacBook and we will start the service.
We are currently working at our capacity limit, therefore it may take longer to process your order (approx. 5 working days).
Even we need a break 🙂 From 09.08.2021 to 30.08.2021 our team is on well-deserved vacation. Since we don't want to let you down during this time, you are welcome to send us a WhatsApp message in case of emergency. From 30.08.2021 we will be there for you again as usual.
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The serial number is located on the bottom of your MacBook. It consists of 11-13 characters and contains letters and numbers.
If you can’t find the serial number, we can help you by phone(+49 231 22 61 46 30) or Whatsapp to identify your MacBook.
We will do our best to recover your MacBook as soon as possible. On average, a repair with us takes 3 working days. A 24 h or 48 h express repair can also be booked.
With the right packaging, transporting your MacBook is no problem. If you are unsure about the packaging, just use our secure shipping box.
Only the best for your MacBook. To make sure your MacBook is like new again after our rescue, we only use original or OEM (original equipment manufacturer) replacement parts.
Shipping costs are annoying, that's why we take them. After your order you will receive a shipping label from us with which you can send in your MacBook free of charge. Even without printer.
We believe in the quality of our work and spare parts. For this reason, you will receive a 1-year warranty on the work we perform and the spare parts we install.
You always pay the agreed price only after we have successfully recovered your MacBook. If damage cannot be repaired, you will receive your device back free of charge.
In our experience, however, in most cases it is not a production defect, but typical application errors that lead to having to repair or replace a MacBook display. Such a typical mistake can be, for example, forgetting an in-ear headset on the keyboard before closing the display. The result: The display breaks. In such a case, you have to replace the MacBook display.
Fake webcam covers are also often used. This is particularly dangerous and often not known. Since they are too thick, all the pressure is on a small spot when closing the display. If you close the screen too quickly, the display breaks.
In case of water damage, it also happens that the display draws liquid. This is how a so-called cloud formation occurs. The name comes from the fact that the background of the display is unevenly illuminated and resembles clouds. The good news is that this is cosmetic damage. Functionally, the display is fully functional and can still be used. If you want to undo this damage, you have to replace the display.
For us, it is easy to see what is going wrong and how to fix it. However, we also know that many customers don’t have this knowledge and don’t know if you can have the MacBook display replaced or repaired. Therefore we offer the following service: You are welcome to send us your notebook and we will perform a thorough error analysis free of charge for you.
As soon as we know if it is possible to repair or replace the MacBook display, we will inform you. We will not start our work without your final okay. This way you always keep track of the costs. An overview of the possible repair prices can already be found here on our homepage.
Personal contact with our customers is very important to us. That’s why we always prefer personal contact, because that way things can be settled faster than the eternal back-and-forth writing of e-mails. Therefore, you can always call us during our opening hours or send us WhatsApp voice messages.
In doing so, we promise you:
We will answer your questions quickly. Because that’s what sets us apart: