We will not delete any data without prior consultation. If this is necessary for the recovery of your MacBook, we will contact you by phone, explain data backup options and ask you for a release for data deletion.
Here’s an article about us in Apple magazine from c’t: “How professionals save Macs with liquid damage”.
Mac & i 5/2021 p.98
AusgezeichnetBasierend auf 131 BewertungenMoritz Peter22/03/20241a Service. Super schnell. Super Beratung. 5 Sterne!Julia Wimmer22/03/2024Richtig toller Service! Ich habe mein MacBook aus Portugal mit einem Wasserschaden zu Notebookneards geschickt und ich bin von vorne bis hinten begeistert. Der Kontakt war sehr kompetent, freundlich und transparent. Ich würde immer wieder diesen Service in Anspruch nehmen und kann es wirklich guten Herzens weiterempfehlen! Alles geht super schnell und man wird bestens auf dem aktuellen Stand gehalten. Die Preise sind absolut fair und günstig. Hätte ich mein MacBook woanders reparieren lassen, wäre es deutlich teurer gewesen oder mir wurde von anderen Anbietern sogar ein Totalschaden gemeldet worden.jakob hnajf08/03/2024100% empfehlenswert. Sehr schnelle Reparatur und schnelle und freundliche Rückmeldung auf Rückfragen. Ich bin sehr zufrieden mit dem Ergebnis. Der Preis ist auch fair. Vielen Dank nochmal!:)K. Rick25/02/2024Traumhaft! Nach der Erfahrung beim „Fachhandel“ und deren scheinbar mit Röntgenblick gestellten Diagnose und 700€ KV bin ich zu Notebooknerds gekommen - zu kompetenter und freundlicher Beratung, schneller und freundlicher Auskunft und einem absolut unkomplizierten Ablauf. Der Schaden wurde im Detail ermittelt, behoben und innerhalb von 5 Tagen war das Notebook zurück. Im Prozess gab es schnellen kurzen Austausch, Transparenz zu den Kosten… und alles für einen Bruchteil des Apple KVs. Ein toller Service - uneingeschränkte Empfehlung! Vielen Dank an Kristin 🙂Chris22/02/2024Einfach Spitze. Mein MacBook Pro hatte durch ein umgekipptes Glas Wasser einen Wasserschaden. Im Apple Store haben Sie gesagt, Sie können die Daten nicht mehr retten, was daran liege, dass defekte Bauteile direkt vollständig ausgetauscht werden. Die Reparatur hätte im Apple Store knapp 800 - 1.000 € gekostet und alle Daten wären verloren gegangen (!). Über eine Google Anzeige bin ich auf notebooknerds gestoßen. Im ersten Moment war ich skeptisch, ob ich das MacBook an einen Onlinedienstleister nach Dortmund senden soll. Aufgrund der sehr guten Rezensionen entschied ich mich dann doch für notebooknerds. Ich habe zusätzlich zur normalen Reparatur den 24 Stunden Service gebucht. Montag habe ich den Laptop zu DHL in den Versand gegeben. Dienstag wurde das MacBook bereits repariert und am Mittwoch wieder in den Rückversandt gegeben. Heute, am Donnerstagvormittag halte ich das wieder funktionierende Gerät wieder in meinen Händen. Alle Daten sind erhalten (!) und das Gerät funktioniert einwandfrei. Top Service, schnelle Bearbeitung sowie eine super Erreichbarkeit und Beratung am Telefon. Ein großes Dankeschön an das Team von notebooknerds.H Nguyen12/02/2024Ich war vorher bei einem anderen Laden in Berlin mit vielen Bewertungen und 5 Sternen, welcher mir eine Reparatur meines Macbook Pros mit Wasserschaden für ca 500-600€ anbot, doch ohne Garantie darauf, dass er wieder funktionieren würde. Die Leute von notebooknerds haben sofort das Problem gefunden und nachdem ich mein Okay zur Reparatur gab, war mein Macbook Pro innerhalb von 2 Tagen trotz Versand wieder bei mir zuhause! Super freundlicher und zuverlässiger Service auch außerhalb der Öffnungszeiten:)Me H.27/01/2024Danke!!! Von einem Tag auf den anderen ging mein MacBook Pro nicht mehr an. Wahrscheinlich ein „Überspannungsschaden“ beim Laden o.ä., das man nicht haben möchten. Natürlich war das letztes Back-Up auch schon viel zu lange her. Shame on me! Nach einem Termin im Apple Store war ich sehr ernüchtert. 600€ für die Reparatur, Datenrettung nicht möglich. Wow, toll.. Und dann hat mir zum Glück jemand von den Notebooknerds erzählt. MacBook repariert, alle Daten wieder da und unter dem Preis von Apple. DANKE wirklich!Nina Lenser16/01/2024Ich habe mein MacBook Air "in" meinem Kaffee versenkt. Es ging wirklich gar nichts mehr. Wir haben den 24 Stunden Service gebucht und sind mehr als zufrieden. Alle Daten wurden gerettet und es funktioniert alles einwandfrei. Freundlich, schnell und Lösungsorientiert! Auch bei Fragen die später aufkommen. Wir haben euch schon weiter empfohlen und würden uns immer wieder bei euch melden, wenn wir einen Notfall haben. Vielen Dank!Rezoze12/01/2024Sehr kompetenter Kundendienst und eine sehr gute Firma die dir nicht dein Geld aus den Taschen ziehen wollen sondern dir wirklich helfen wollenSpeedy12/01/2024Vielen lieben Dank - Rettung in der Not! Wahnsinnig freundlich und einfach ein super schneller und toller Service. Ich hatte versehentlich ein Wasserglas über meine Mac-Tastatur gekippt und da ich in Dortmund wohne, konnte ich noch am selben Nachmittag vorbeikommen. Sehr transparent in Sachen Leistung, Erklärung und Preis. Klare Empfehlung!
All of a sudden your MacBook doesn't turn on anymore? Logicboard damage is likely.
Cheap USB adapters or power supplies are sometimes faulty and damage the logic board.
The MacBook starts but the display stays black? Probably a logicboard or display damage.
The logic board of a MacBook consists of numerous small components: Resistors, capacitors, microchips, memory modules and much more. The failure of only one of these components can already cause the entire logic board and thus the MacBook to stop working. Our employees are able to identify and replace the defective components. This is done with the aid of microscopes, thermal imaging camera and soldering station.
With this smart way of repair, we don’t have to replace your entire logic board and thus not only save money and important resources, but also save your data in most cases.
This procedure differs fundamentally from Apple authorized service providers, who directly exchange the entire logic board. In addition, with us you get a warranty of 12 months instead of 3 months on all work performed.
Now you know why we are proud not to be an Apple authorized service provider 😉
The first step is to conveniently order the repair of your MacBook's logic board. Simply use our order form for this.
Once you have decided to have your MacBook repaired, we will send you a free shipping label to send in your MacBook.
We will inform you as soon as we receive your MacBook and start the repair as soon as possible. You will receive updates by email or phone.
After successful completion of the test you will receive an email with our invoice. Only now you pay for our service. We will now send your MacBook back to you fully charged.
After you have filled out the form, you will receive your free shipping label from us by mail. With this label, you can send in your MacBook and we will start the logicboard repair.
We are currently working at our capacity limit, therefore it may take longer to process your order (approx. 5 working days).
Even we need a break 🙂 From 09.08.2021 to 30.08.2021 our team is on well-deserved vacation. Since we don't want to let you down during this time, you are welcome to send us a WhatsApp message in case of emergency. From 30.08.2021 we will be there for you again as usual.
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The serial number is located on the bottom of your MacBook. It consists of 11-13 characters and contains letters and numbers.
If you can’t find the serial number, we can help you by phone(+49 231 22 61 46 30) or Whatsapp to identify your MacBook.
The serial number is located on the bottom of your MacBook. It consists of 11-13 characters and contains letters and numbers.
If you can't find the serial number, we can help you by phone(+49 231 22 61 46 30) or Whatsapp to identify your MacBook.
We will do our best to recover your MacBook as soon as possible. On average, a repair with us takes 5 working days. A 48 h express repair is also bookable.
With the right packaging, transporting your MacBook is no problem. If you are unsure about the packaging, just use our secure shipping box.
Only the best for your MacBook. To make sure your MacBook is like new again after our rescue, we only use original or OEM (original equipment manufacturer) replacement parts.
Shipping costs are annoying, that's why we take them. After your order you will receive a shipping label from us with which you can send in your MacBook free of charge. Even without printer.
We believe in the quality of our work and spare parts. For this reason, you will receive a 1-year warranty on the work we perform and the spare parts we install.
You always pay the agreed price only after we have successfully recovered your MacBook. If damage cannot be repaired, you will receive your device back free of charge.
Optimally, you pack your MacBook as follows:
You can also find detailed information in the DHL Packaging Guide.
If you want to be on the safe side, simply use our shipping box specially designed for shipping MacBooks. You can add our secure shipping box (8,99 €) as an additional option to your order and you don't have to worry about the right packaging material anymore.
Of course, you can also drop off or pick up your MacBook in person. However, since our premises are located in an office building, we ask you to make an appointment in advance by phone(+49 231 22 61 46 30),Whatsapp or e-mail(info@notebooknerds.de).
If you need your MacBook particularly urgently, you can book an express treatment in addition after consultation.
We will not delete any data without prior consultation. If this is necessary for the recovery of your MacBook, we will contact you by phone, explain data backup options and ask you for a release for data deletion.
Your privacy is sacred to us. Therefore, we treat your data with the utmost sensitivity. If you have any questions, feel free to contact us by phone(+49 231 22 61 46 30) and we will try to ease your concerns.